Ontslag van Fledderus komt binnen: 'Als iemand in tranen is, dan raakt je dat'

FC Groningen-trainer Dennis van der Ree had het moeilijk met het ontslag van Mark-Jan Fledderus, maar kan de club ergens ook wel begrijpen. Dat vertelt hij bij RTV Noord.
Vrijdag werd bekend dat Groningen niet meer verder wilde met Fledderus. De technisch directeur is na een evaluatie per direct uit zijn functie gezet omdat er geen vertrouwen meer zou zijn.
"Ik had donderdag een afspraak waar Mark-Jan ook bij zou zijn. Tot hij belde dat hij er niet bij zou zijn. Dat was wel even schrikken", begint Van der Ree, die dat moeilijk vond. "Ik heb gezien hoe hard hij werkt, hoeveel hij ervoor doet en ik zag hoe emotioneel hij was toen hij afscheid nam. Als je iemand in tranen ziet, dan raakt je dat."
Gezien de status van hekkensluiter van de Eredivisie die Groningen met zich meedraagt, heeft de oefenmeester ook wel begrip voor de situatie. "Ik zie ook waar we staan, dus dan begrijp ik dat de directie daar over nadenkt. We staan waar we staan, dus dan kan ik het besluit begrijpen."
Met Van der Ree maar zonder Fledderus werkt Groningen toe naar de wedstrijd tegen FC Twente. Het duel staat aanstaande zondag op de planning, om 16:45 in de Grolsch Veste.









