Gorter over contractverlenging: 'Een prijsje voor dat ik altijd heb doorgezet'

Jay Gorter hoopt nog altijd op zijn definitieve doorbraak in Ajax 1. De talentvolle sluitpost wordt tot het eind van het seizoen verhuurd aan het Schotse Aberdeen FC, waar hij ervaring op kan gaan doen.
"Ik wilde heel graag tijdelijk vertrekken. Ik heb er gesprekken over gehad met Ajax en zij stonden er ook prima in, als zij een andere keeper zouden vinden", vertelt Gorter in gesprek met ESPN. Dankzij het aantrekken van Geronimo Rulli kon Gorter uiteindelijk de overstap naar Aberdeen maken. "Ik moest alleen wel bijtekenen om verhuurd te kunnen worden. Er was ook geen sprake van een transfer, ik mocht alleen op huurbasis vertrekken. Het liefst ook zo kort mogelijk. Ze hebben heel veel vertrouwen in mij."
Gorter geeft toe dat hij dat vertrouwen niet altijd heeft gevoeld bij Ajax. De talentvolle keeper werd na een teleurstellend optreden in de Johan Cruijff Schaal tegen PSV direct naar de bank verwezen door Alfred Schreuder. De jeugdintenational van Oranje zegt eerlijk dat hij een 'rotperiode' achter de rug heeft. "Ik heb die dip wel gevoeld. Het was ook aan me te zien. Ik heb mezelf geprobeerd te herpakken en mezelf zo opgewerkt dat Ajax nu weer wilde bijtekenen. Dat is voor mij een prijsje voor dat ik altijd heb doorgezet."









