Vitesse zwaait Baden Frederiksen uit, spits staat voor Hongaars avontuur

Vitesse neemt afscheid van Nikolai Baden Frederiksen. De spits vertrekt na twee jaar bij de Arnhemmers en gaat op huurbasis aan de slag bij het Hongaarse Ferencvaros.
Vitesse neemt via de officiële kanalen afscheid van de Deen. Baden Frederiksen speelde dit seizoen dertien wedstrijden in de Eredivisie en kwam daarin tot twee goals. Ferencvaros neemt de spits voor één jaar over en heeft een optie tot koop bedongen tijdens de onderhandelingen.
Technisch directeur Benjamin Schmedes bedankt Baden Frederiksen voor bewezen diensten. "Hoewel Nikolai zijn waarde voor Vitesse zeker heeft bewezen, komt hij dit seizoen weinig aan spelen toe. Deze overstap en de bijbehorende afspraken vormen voor alle partijen een goede oplossing. We hopen dat Nikolai bij Ferencváros de volgende stappen in zijn ontwikkeling kan zetten. We wensen hem veel succes in Hongarije en blijven hem nauwlettend volgen", stelt de bestuurder op de clubsite. Baden Frederiksen kwam in 2021 over van het O23-elftal van Juventus. De Deen speelde daarvoor bij Næsby BK, FC Nordsjælland, Fortuna Sittard en WSG Tirol









