Fledderus over onrust bij FC Groningen: 'Er is veel misgegaan, het is dramatisch'

Mark-Jan Fledderus is niet van plan op te stappen bij FC Groningen.
Praat mee!

Mark-Jan Fledderus is niet van plan op te stappen bij FC Groningen. De technisch directeur erkent dat er veel is misgegaan, maar geeft niet op en wil de situatie veranderen.

Groningen is de hekkensluiter van de Eredivisie en dus heerst er veel onrust. In de thuiswedstrijd tegen SC Cambuur kwamen er zelfs boze fans het veld op om verhaal te halen. "Er is natuurlijk heel veel misgegaan", vertelt Fledderus in gesprek met ESPN. "We hadden grote plannen met Frank Wormuth als trainer, dat is alleen niet gelopen zoals we hadden gehoopt. We hebben best wel een jonge selectie met veel potentieel, maar de selectie is onervaren. Als ze dan in zo'n situatie komen als waar we nu inzitten, vinden ze het lastig om daar mee om te gaan."

"Laten we duidelijk zijn, de prestaties zijn zwaar ondermaats en daar ben ik uiteindelijk verantwoordelijk voor. Het is dramatisch met de club. Dat is heel vervelend", vervolgt Fledderus, die niet van plan is om op te stappen. "Ik ben geen wegloper, ik ben een topsporter en een winnaar. Ik vecht totdat iemand tegen mij zegt: sorry Mark-Jan we denken dat het beter is als iemand anders het gaat doen. Er is onrust, vooral extern, maar ik voel intern wel vertrouwen."