Na anderhalf jaar FC Utrecht gaat Excelsior met Fransman (21) aan de haal

zagre vervolgt loopbaan bij excelsior
Praat mee!

Excelsior heeft de gelederen versterkt met Arthur Zagre (21). De linksback van AS Monaco maakt de rest van het seizoen af op huurbasis in Kralingen.

Dat melden beide clubs via de officiële kanalen. Zagre maakte in de zomer van 2021 op huurbasis de overstap naar FC Utrecht, maar wist in de Domstad nooit uit te groeien tot onbetwiste basisspeler. Dit seizoen was zijn rol miniem: in slechts twee duels uitgesmeerd over 66 minuten kwam de vleugelverdediger in actie. In de jaargang 2021/22 kwam hij eveneens slechts acht keer in actie.

Daarom leek het alle kampen beter dat Zagre het seizoen bij Excelsior af zou maken. Het gebrek aan kansen in Utrecht was leidend in zijn keuze om naar Rotterdam te trekken. "Ik heb voor Excelsior Rotterdam gekozen omdat ik hier meer minuten wil gaan maken", zegt de linkspoot op de clubsite van zijn nieuwe tijdelijke werkgever. "Ik ken de club, heb voor de winterstop met FC Utrecht hier gespeeld en toen zag ik al dat het een goed team is. Ze werden ook goed aangemoedigd door de supporters, de sfeer was goed in het stadion. Dus mijn eerste indruk van Excelsior is positief."