Nieuwe Scandinavische versterking voor Groningen: drievoudig Fins international

FC Groningen heeft de komst van Oliver Antman bevestigd. De Finse aanvaller wordt het komende half jaar gehuurd van FC Nordsjaelland en heeft de mogelijkheid om de koopoptie te lichten.
Antman speelde in totaal 66 officiële wedstrijden voor FC Nordsjaelland, waarin hij negen doelpunten maakte en vier assists gaf. Daarnaast was de aanvaller ook Fins jeugdinternational en heeft inmiddels drie A-interlands achter zijn naam staan, waarin hij twee keer scoorde.
Technisch directeur Mark-Jan Fledderus is erg content met de komst van Antman. "Oliver staat al vanaf oktober vorig jaar bovenaan op onze wensenlijst als het gaat om aanvallende versterkingen", zegt hij. "In de afgelopen maanden was een overgang naar Groningen om verschillende redenen steeds niet haalbaar. Door aanhoudend te blijven informeren en doorlopend onze interesse in Oliver kenbaar te maken bij zijn club, de speler zelf en zijn management ontstond er afgelopen zondag alsnog een opening."
"Oliver is een veelzijdige aanvaller met snelheid en diepte in zijn spel", vervolgt Fledderus op de clubsite. "Hij is bovendien sterk in één tegen één acties. Oliver kan op diverse posities voorin goed uit de voeten en wij denken dat hij direct van waarde kan zijn voor het team. Wij zijn heel blij dat we Oliver naar FC Groningen hebben kunnen halen en wensen hem heel veel succes."
Antman is al de vijfde Scandinavische aanwinst van Groningen deze winter. De hekkensluiter van de Eredivisie haalde eerder de Tsjech Matej Chalus, Deen Mats Bech, Zweed Aimar Sher en Noor Johan Hove naar Groningen.









