Van Basten kritisch op Weghorst: 'Ik heb er minder verstand van dan Ten Hag'

Van Basten kritisch op Weghorst: 'Ik heb er minder verstand van dan Ten Hag'
Praat mee!

Wout Weghorst heeft Marco van Basten nog niet kunnen overtuigen dat hij de juiste spits is voor Manchester United. De voormalig Oranje-international stelt dat hij 'minder verstand' van voetbal heeft dan manager Erik ten Hag.

Weghorst maakte begin deze maand de overstap van het Turkse Besiktas naar Manchester United. "Ik heb er nog steeds wel mijn twijfels bij hoor, want het is toch een speler die voorheen bij Burnley heeft gezeten. Dat is niet echt een topclub in Engeland. Hij komt nu uit Turkije en ik moet zeggen dat ik er een beetje moeite mee heb", vertelt Van Basten bij Rondo. "Ik heb er minder verstand van dan Erik ten Hag, denk ik."

De manager van Manchester United staat er bijzonder goed op in Engeland. "Maar hij moet wel even een prijs winnen, want daar wordt je toch op afgerekend in Engeland", zegt een kritische Jan van Halst. "Als je ziet hoe hij zo'n hele club heeft omgedraaid, dat is al best bijzonder. Er zijn heel veel trainers daar gesneuveld en dat is hem wel gelukt. Dus niks dan lof daarvoor."