Wormuth en Groningen in de clinch: arbitragezaak over financiële compensatie

Frank Wormuth heeft een arbitragezaak aangespannen tegen FC Groningen. De Duitse oefenmeester ligt met zijn voormalig werkgever in de clinch over de afwikkeling van zijn contract.
Begin november besloot Groningen dat het afscheid zou nemen van Wormuth. Daar staat een financiële compensatie tegenover die 62-jarige trainer ook heeft gekregen, maar over de hoogte van dit bedrag volgt volgens hem te twisten. Daarom heeft de Duitser besloten om naar de rechter te stappen.
Bij FC Groningen lijken ze zich niet druk te maken om de situatie. Volgens de club zijn de afspraken die zijn gemaakt gewoon nageleefd. 'Wij zijn onze contractuele afspraken nagekomen', aldus clubwoordvoerder Richard van Elsacker. 'Wij hebben Frank het verschuldigde bedrag uitbetaald. Hij leest de gemaakte afspraken anders. Het ligt nu bij juristen. Wij zien de zaak met vertrouwen tegemoet.'
Op donderdag 23 februari komt de zaak tussen Wormuth en Groningen voor in Zeist.









