Van der Vaart springt in de bres voor PSV'er: 'Beste speler hoort niet op de bank'

PSV boekte zaterdag een zakelijke overwinning op Go Ahead Eagles en deed dat met Joey Veerman in de basis. De middenvelder moest het de laatste tijd voornamelijk met invalbeurten doen en daar heeft Rafael van der Vaart maar weinig begrip voor.
Van der Vaart stelt dat Veerman, die voor creativiteit en kansen zorgt, altijd in de basis moet staan bij PSV. De oud-speler hoopt dat het kwartje nu is gevallen bij voormalig ploeggenoot Ruud van Nistelrooij. "Ik hoop dat Ruud luistert: ga hem nou niet meer op de bank zetten. Je gaat je beste speler aan de bal niet op de bank zetten", meent Van der Vaart bij Studio Voetbal.
Pierre van Hooijdonk stelt dat Xavi Simons momenteel de beste speler is in Eindhoven. "Dat is een ander type", stelt Van der Vaart. "Door Veerman gaat Simons beter spelen. En ook Sangaré hoeft niet te denken dat hij moet voetballen, hij kan alles inleveren bij Veerman. Die liet dat ook weer zien tegen Go Ahead. Hij verdedigt misschien een keer niet mee of is eens te laat, maar dan moet Sangaré dat maar doen", besluit Van der Vaart. Veerman staat onder meer in de belangstelling van Besiktas, maar niets wijst erop dat de Volendammer een transfer naar Turkije gaat maken.









