Feyenoord wordt beter in 'slimmigheidjes': 'Ze hebben er heel snel van geleerd'

De spelers van Feyenoord worden steeds beter in het uitvoeren van 'slimmigheidjes' om de wedstrijd naar zich toe te trekken, meent trainer Arne Slot. De Rotterdamse ploeg heeft in dat opzicht veel opgestoken van de Klassieker.
Slot stelde zondag na afloop van de kraker tegen FC Twente dat zijn ploeg steeds meer opsteekt. Zo gooide Justin Bijlow, die uit zijn doel was, een bal in het veld zodat hij tijd had om terug te rennen. Onsportief volgens opponent-trainer Ron Jans, maar wel noodzakelijk. "Ze leren heel snel, onze jongens. Ze hebben vorige week Timber het zien doen in De Klassieker. Ze hebben er heel snel van geleerd", zei Slot op de persconferentie.
De oefenmeester van Feyenoord looft Twente, gezien de ploeg uit Enschede in dat opzicht verder is. "In één ding zijn ze verder dan wij, in de slimmigheidjes, in op het juiste moment een duwtje geven en in hoe je de scheidrechter bespeelt na een overtreding. Je probeert de spelers mee te geven dat slimmigheden het verschil kunnen maken, zeker in topwedstrijden waarin het zo dicht bij elkaar ligt."
Alireza Jahanbakhsh leert ook steeds meer, meent Slot. 'Vorige week was het niet slim, toen maakte hij de bewegende beweging richting Jurriën Timber. Toen was Timber slim om het uit te vergroten. Je weet nooit wat de VAR gaat beslissen', besluit Slot.









