Stam ziet titelkandidaat in Manchester: 'Je moet ze niet uitvlakken'

jaap stam bespreekt in the king of manchester podcast de titelstrijd in engeland
Update: 4 februari 2023 om 17:38
Praat mee!

Jaap Stam denkt niet dat het een uitgemaakte zaak is dat Arsenal met de landstitel aan de haal gaat. De voormalig topverdediger doet zijn uitlatingen in The King of Manchester-podcast van VoetbalNieuws. The Gunners trakteerden rivaal Manchester United zondag in een spektakelstuk op een 3-2 nederlaag en staan nu acht verliespunten los van naaste achtervolger Manchester City.

In de nieuwste aflevering van de podcast over Erik ten Hag en Manchester United is Stam te gast. "Je mag wel verwachten dat City nog wel mee gaat doen", zegt de analist. "Als je kijkt naar de selectie en de manier van voetballen hebben ze wel een grote kans om mee te gaan strijden voor de titel. Arsenal houdt het lang en goed vol en dat is knap."

Ten Hag heeft het The Mancunians na een weifelende start inmiddels uitstekend op de rit, ondanks een mindere week waarin vijf punten werden misgelopen tegen Crystal Palace (1-1) en The Gunners (3-2). "United moet je niet uitvlakken. City heeft wel wat meer, ook qua voetbal. United is heel degelijk."

In de nieuwste The King of Manchester-aflevering is er naast de bijdrage van Jaap Stam uitgebreide aandacht voor de manier waarop Erik ten Hag langzaamaan zijn tactiek inslijpt in het huidige Manchester United en wordt dé uitgelezen kans op de eerste prijs met de Engelse topclub besproken.