Aboutaleb over Klassieker: 'Ik doe een beroep op het gezonde verstand van mensen'

Ahmed Aboutaleb hoopt dat mensen rond De Klassieker hun gezonde verstand gebruik. De burgemeester van Rotterdam stelt aan tafel bij Jinek aan dat de beveiliging rondom de wedstrijd al oploopt in de miljoenen euro’s.
Aboutaleb geeft aan tafel aan dat ze er in Rotterdam alles aan gaan doen om alles binnen de lijnen te houden. In De Kuip hangen zondagmiddag netten om de veiligheid van de spelers te garanderen. Een uitzonderlijke maatregel, zo ziet ook Aboutaleb. "Normaal gesproken doen we dat voor Europese wedstrijden, maar ik vind het heel wijs dat Feyenoord dit nu doet", vertelt de burgemeester. "Ik doe een beroep op het gezonde verstand van mensen en hoop dat de goede mensen proberen om de emotionele mensen in het gareel te houden."
Vervolgens legt Aboutaleb uit wat de maatregelen de club en de stad waarschijnlijk kosten. "Dat heb ik zo niet uitgerekend, maar je kunt het zelf wel uitrekenen. Het kost miljoenen." Zondagmiddag trappen Feyenoord en Ajax om 14.30 uur af in De Kuip.









