Vink 'Als ze daar druk durven zetten, dan wil ik het nog wel eens zien'

Marciano Vink verwacht een overwinning van Ajax op Feyenoord zondagmiddag. De ESPN-analist ziet dat het drukzetten van de Amsterdammers doorslaggevend kan worden.
Vink ziet bij Goedemorgen Eredivisie dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Toch verwacht de analist dat Ajax aan het langste eind zal trekken. "Ajax heeft gewoon een historie in De Kuip. Hoe vijandiger de sfeer, hoe beter Ajax voor de dag komt", begint de analist, die wel direct een kanttekening plaatst. "Er moeten wel spelers staan die ook comfortabel aan de bal zijn. Op dit moment is het zelfvertrouwen bij Ajax, met name achterin, niet heel erg hoog. De kracht van Feyenoord ligt voorin en de zwakte van Ajax ligt achterin."
Toch verwacht Vink dat de defensie aan Rotterdamse zijde kwetsbaarder is. "Als Ajax daar druk durft te zetten, dan wil ik het ook nog wel eens zien." Het vijandige publiek kan volgens de voormalig Ajacied in het voordeel werken van de uitploeg. "In de ArenA spelen was voor Ajax op dit moment slecht geweest. Als het dan slecht gaat, krijg je het publiek tegen je. In De Kuip zijn ze sowieso tegen je, niet omdat je slecht voetbalt, maar omdat je Ajax bent. Dat kan ook een beetje bevrijdend werken, dus ik denk dat Ajax daar wel een goed resultaat gaat halen."









