Benítez steekt hand in eigen boezem bij PSV: 'Daar mogen we het niet op schuiven'

Walter Benítez wil ondanks de verkoop van Noni Madueke en Cody Gakpo niets weten van verspeelde titelkansen. Volgens de Argentijn moet er minimaal Champions League-voetbal worden gehaald om te spreken van een geslaagd seizoen.
Benítez mocht al even ruiken aan de Champions League, maar dolf het onderspit met PSV tegen Rangers FC in de laatste voorronde voor het miljardenbal. "Daar volgend jaar staan zou geweldig zijn", begint de doelman in gesprek met het Eindhovens Dagblad. De Argentijn is zich er wel van bewust dat het beter moet. "Dit is tot nu toe een seizoen waarin alle ploegen hun slechte fases hebben gehad, dus we moeten erin blijven geloven en de goede lijn te pakken krijgen."
Met een momenteel vierde plek op de ranglijst staat PSV niet waar het wil staan, erkent Benítez. Met name in de wedstrijden tegen de 'kleintjes' laten de Eindhovenaren het nog al eens afweten. "Een van de dingen die wij dit seizoen op een harde manier hebben geleerd, is dat kleinere wedstrijden in onze competitie helemaal niet bestaan. De focus moet voor elke wedstrijd hetzelfde zijn", vervolgt de goalie, die de hand in eigen boezem steekt. "We hebben de kracht om toppers te winnen, maar moeten elke wedstrijd hetzelfde brengen om punten te pakken. Een paar keer is het pure pech geweest dat we de overwinning niet grepen, maar daar mogen we het niet op schuiven."
Zaterdagavond mag Benítez met PSV gaan laten zien dat het heeft geleerd van de fouten. Vitesse komt op bezoek in het Philips Stadion. Het duel begint om 20.00.









