Kökcü scherp richting Klassieker: 'Moeten niet denken dat we het even gaan doen'

Orkun Kökcü speelde al 102 wedstrijden voor Feyenoord, maar de wedstrijd tegen Ajax van komende zondag wordt pas zijn derde Klassieker. De aanvoerder van de Rotterdammers heeft het volste vertrouwen in een goede afloop.
Pas twee keer speelde Kökcü tegen Ajax, twee keer zonder publiek in De Kuip. De Turk zat een aantal keer op de bank, was één keer geblesseerd en afgelopen seizoen geschorst voor het duel in de Johan Cruijff Arena (3-2) voor Ajax. Mede door dat gegeven leeft de wedstrijd extra voor hem.
''Wij gaan zelf ook vol vertrouwen die wedstrijd in", begint de aanvoerder van de koploper van de Eredivisie. "Of daar ook een gevaar in schuilt? Zeker. Ajax heeft gewoon veel kwaliteit, dus wij moeten niet denken dat we het even gaan doen. We moeten bescheiden blijven.''
Dat er überhaupt publiek is tijdens deze editie is één, maar het feit blijft dat er tijdens deze editie netten zullen hangen. "Dat het weer een beetje normaal is. De vervolgstap is dat het zonder netten gespeeld gaat worden", aldus Kökcü, die wel snapt dat de maatregelen worden genomen. "Maar er wordt ingeschat dat het nodig is, Het lijkt me logisch dat ze er niet hangen omdat we het zicht van de supporters daarmee verbeteren."









