Politie pakt elf mannen uit harde kern van Feyenoord op: 'Wij zitten er bovenop'

Vrijdagochtend heeft de politie elf leden van de harde kern van Feyenoord opgepakt. De mannen zouden worden verdacht van bedreiging, intimidatie, belediging en brandstichting.
De elf mannen zouden tussen de 21 en 36 jaar zijn en woonachtig in Rotterdam, Den Hag, Arnemuiden, Uden en Rijswijk. Het elftal zou onder meer betrokken zijn bij controversiële spandoeken die tijdens de Conference League-finale tegen AS Roma waren opgehangen. De onsmakelijke teksten waren gericht aan Rotterdam-burgemeester Ahmed Aboutaleb en zijn dochter. Ook Paul van Dorst, voorzitter van de Roze Kameraden, werd daar op beledigd.
'Op elf huisadressen ging vanmorgen met een klap de voordeur eruit, toen aanhoudingseenheden binnen traden om de mannen van hun bed te lichten', zo luidt het bericht op de website van de Nederlandse politie. 'Een team van rechercheurs is vrijgemaakt om zich volledig op voetbalgerelateerde misdrijven te richten. Nu we deze grote slag hebben geslagen, is dit het moment om een duidelijk signaal af te geven aan mensen die het voetbal onveilig maken: jullie gedrag is onnaceptabel, wij zitten er bovenop.'
Het moment van de arrestatie is opmerkelijk. Aanstaande zondag staat de beladen wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax op het programma.









