'Daley heeft zoveel voor Ajax betekend, zijn vertrek doet me een beetje pijn'

Siem de Jong hekelt vertrek Blind
Praat mee!

Siem de Jong kan het moeilijk verkroppen dat Daley Blind via de achterdeur bij Ajax is vertrokken. De 33-jarige aanvaller speelde in totaal negen jaar bij de Amsterdammers en is van mening dat Blind een beter afscheid had verdiend. 

De Jong laat zich uit over de situatie van Blind in gesprek met Voetbal International. "Ik ken Daley heel goed, dus misschien ben ik hier niet helemaal objectief, maar ik vind dat hij nog steeds heel belangrijk kan zijn. Hij had niet voor niets een basisplaats op het WK en Bayern München haalt hem ook niet voor niets. Dat is natuurlijk een heel mooie stap, maar de manier waarop het allemaal is gegaan doet wel een beetje pijn, ook bij mij."

Volgens de voormalig speler van Ajax is de club niet goed omgegaan met Blind, die jarenlang in trouwe dienst van Ajax speelde en daarna werd teruggehaald. "Daley heeft zóveel voor de club betekend, dan is dit niet hoe je uiteindelijk uit elkaar hoopt te gaan. Ajax is zijn club. Voor mij voelt dat al zo, maar hij heeft er nog veel langer gezeten dan ik. Dan hoop je niet dat het zo afloopt."