'De boel is bij Ajax geïmplodeerd, er is een totaal gebrek aan leiderschap'

Valentijn Driessen heeft geen goed woord over voor de huidige situatie van Ajax. Volgens de chef voetbal van De Telegraaf is er een totaal gebrek aan leiderschap bij de landskampioen en laat algemeen directeur Edwin van der Sar niet van zich horen.
Driessen laat in zijn column merken niet onder de indruk te zijn van de situatie. 'Vanaf Marc Overmars’ vlucht na grensoverschrijdend gedrag is de boel bij Ajax volledig geïmplodeerd. Uit alles blijkt een totaal gebrek aan leiderschap. Terwijl Ajax na Overmars-gate vroeg om een sterke, zichtbare leider, doken alle verantwoordelijken weg. Niemand stond op om de escalatie van de organisatorische chaos te stoppen en te repareren.'
Financieel directeur Susan Lenderink heeft niet geholpen bij de situatie, meent Driessen. 'Zij werd als verlengstuk van de rvc op de werkvloer de spil waar alles om draaide. Van der Sars loopjongens Hamstra en Huntelaar werden haar loopjongens. Het leidde tot maximale stroperigheid op de transfermarkt, want ook Danny Blind – de toen tijdelijk teruggetreden technisch commissaris – moest overal nog z’n plasje over doen. Gevolg, sportief zit Ajax in een vrije val. Niemand neemt hier genoegen mee, omdat dit perspectief na de leegloop nooit door de clubleiding is gecommuniceerd.'









