Berghuis is zondag veilig in De Kuip: 'Moeten het niet groter maken dan het is'

Steven Berghuis hoeft zich zondag geen zorgen te maken tijdens de Klassieker
2Reacties

Steven Berghuis is zondag veilig in De Kuip, stellen Dennis te Kloese en John de Wolf. Het tweetal verwacht zondag een 'opgefokte' sfeer in de Klassieker, maar geeft aan dat er wel degelijk een grens is.

Berghuis keert zondag voor het eerst terug in een volle Kuip. De spelmaker van Ajax maakte anderhalf jaar geleden de overstap van Rotterdam naar Amsterdam en keerde al eens terug in het stadion waar hij ooit de mensen liet juichen, maar toen werd die wedstrijd zonder publiek gespeeld.

Volgens De Wolf en Te Kloese hoeft Berghuis zich geen zorgen te maken over zijn veiligheid. "Dat moet. De strijd moet worden geleverd op het veld", begint het staflid in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Het verhaal moeten we niet groter maken dan dat het is. Onze supporters moeten zondag met Feyenoord bezig zijn en met niets anders", vult de algemeen directeur aan.

De laatste keer dat het aardig te keer ging in Rotterdam was in de thuiswedstrijd tegen Lazio, waar ook de nodige opmerkelijke taferelen op de tribunes plaatsvonden. "Waar je naartoe wil, is dat de supporters elkaar gaan corrigeren", vervolgt De Wolf, die van een opgefokte sfeer houdt, maar wel stelt dat er een grens is. "Die ligt bij gooien en spreekkoren. Het is belangrijk dat mensen op dat vlak hun hoofd erbij houden", besluit hij.