Sparta-uitblinker Kitolano: 'Goed dat de transfer naar Feyenoord afgeketst is'

Sparta-uitblinker Kitolano: 'Goed dat de transfer naar Feyenoord afgeketst is'
Praat mee!

Joshua Kitolano speelt dit seizoen de sterren van de hemel bij Sparta Rotterdam, maar het had niet veel gescheeld of de 21-jarige Noor had voor stadgenoot Feyenoord gespeeld. De middenvelder heeft de teleurstelling inmiddels een plek kunnen geven.

Frank Arnesen toonde in de zomer van 2021 al interesse in Kitolano, helaas kon de deal wegens een gebrek aan financiële middelen niet gerealiseerd worden. "Ik wist van de belangstelling af, ja", zegt de 21-jarige middenvelder in gesprek met Voetbal International. "En natuurlijk wilde ik gaan. Zo'n grote club! Maar mijn broers zeiden dat ik rustig moest blijven. Was dit niet een te grote stap, zou ik daar wel gaan spelen? Wat was het plan? Uiteindelijk ging de deal niet door en ik ben daar natuurlijk best teleurgesteld over geweest, maar nu besef ik dat het goed is geweest dat de transfer naar Feyenoord is afgeketst."

"Om eerlijk te zijn was ik er nog niet klaar voor om al naar zo'n grote club te gaan", vervolgt Kitolano. "Ik speelde wel goed bij Odds, maar moest nog een volgende stap maken en volwassener worden. Toen Sparta in de zomer kwam, was ik er echt klaar voor. Na een gesprek met Maurice (Steijn, red.) kreeg ik een goed gevoel bij de club en was het voor mij een gemakkelijke keuze. En nu blijkt het ook de juiste keuze te zijn geweest."

Kitolano kwam dit seizoen in alle competitiewedstrijden van Sparta in actie. Hierin was hij goed voor twee treffers.