Twente-selectie vermijdt onderlinge spanningen: 'Oké jongens, vecht het maar uit'

Twente-selectie vermijdt onderlinge spanningen: 'Oké jongens, vecht het maar uit'
1Reacties

Robin Pröpper heeft het enorm naar zijn zin bij FC Twente. De aanvoerder van de Tukkers is erg content met de prestaties en de goede sfeer binnen de selectie.

"Na de vierde plaats van vorig seizoen was het de vraag of we het dit jaar weer zouden kunnen. Uit de wedstrijden die we nu hebben gespeeld, is gebleken van wel. We zijn stabiel en de kunst is om dat vast te houden", steekt Pröpper van wal in gesprek met Voetbal International

Volgens de aanvoerder van FC Twente is de selectie van de Tukkers enorm hecht. "Dit is een team waarin we elkaar helpen. Een leuk team. We zijn het vaak genoeg niet met elkaar eens, er gebeurt van alles, maar daarna praten we erover en is het klaar, en gaat iedereen met een goed gevoel naar huis", zegt hij. "Met jongens als Wout Brama, Ricky van Wolfswinkel en Lars Unnerstall hebben we ervaren jongens die dat proces bewaken. Nederlandse jongens die weten hoe het spelletje in elkaar steekt. Dat helpt."

"Als jongens botsen op de training, maken we daar vaak een geintje van", vervolgt Pröpper. "Dan creëren we een ring in de kleedkamer en zetten we het nummer van Rocky Balboa aan. Oké jongens, vecht het maar uit. Door de spot ermee te drijven, halen we de angel eruit. Waar zijn we nou eigenlijk mee bezig?"