'Mister Buiten de 16' Kökcü heeft nieuwe bijnaam: 'Buiten de club veel geoefend'

Orkun Kökcü heeft een nieuwe bijnaam gekregen door zijn trap van buiten de zestien
Praat mee!

Orkun Kökcü was zondagmiddag wederom één van de uitblinkers van het goed draaiende Feyenoord. De Rotterdammers wonnen op overtuigende wijze van FC Groningen in de Euroborg (0-3), onder meer door een doelpunt van de aanvoerder.

Het doelpunt van Kökcü was alweer zijn zevende van het seizoen. Wat opvalt aan het overgrote deel van zijn doelpunten is dat deze buiten de zestien worden gemaakt. Dat levert de Turkse middenvelder een bijnaam op in de studio van ESPN: 'Mister Buiten de Zestien'.

"Een tijdje geleden las ik de statistiek", begint Kökcü na afloop van het duel tegen de Trots van het Noorden bij ESPN. "Ik moet het niet echt meer hebben van de teruggetrokken ballen. Van afstand is wel een wapen, denk ik. Vooral in de periode dat ik net bij het eerste kwam heb ik ook buiten de club om veel geoefend op een veldje om de bal naar de verre hoek te sturen. Je moet het wel trainen om een vaste trap te krijgen."

Door de winstpartij van Feyenoord loopt het uit op zowel Ajax als PSV, de concurrenten die beide gelijkspeelden tegen respectievelijk FC Twente (0-0) en Fortuna Sittard (2-2). "We hebben het al vaker gezegd, maar als Feyenoord kijken we alleen naar onszelf. We moeten onze wedstrijden winnen en dan kunnen we achteraf kijken naar hoe het ervoor staat", besluit Kökcü.