Jans baalt van gelijkspel: 'Te weinig afgedwongen, dit voelt echt als puntverlies'

Ron Jans baalt van het 0-0 gelijkspel in de Johan Cruijff Arena. De trainer van FC Twente zag zijn ploeg tegen Ajax ruim zestig minuten met een man meer spelen, maar niet tot scoren komen.
Twente begon sterk aan de wedstrijd, maar na de rode kaart van Devyne Rensch kregen de Tukkers het niet voor elkaar het overwicht te belonen. "Er zijn tijden geweest dat je hartstikke blij was wanneer je met 0-0 bij Ajax kon vertrekken, nu voelt het als puntverlies", vertelt Jans bij ESPN. "Met name door de eerste helft. Ik vond dat we heel goed begonnen. We hadden echt pech met twee ballen op de binnenkant van de paal. Ik vond dat ons tempo heel hoog was. Dat kon je misschien in de tweede helft ook wel terugzien. Maar de tweede helft met een man meer hebben we te weinig afgedwongen, dat is wel jammer. Maar dit voelt echt als puntverlies."
Volgens Jans hebben de Amsterdammers een enorme werklust getoond en zo een punt uit het vuur gesleept. "Je moet de 0-1 maken, dan knak je ze. Ik vond, zeker in de tweede helft dat we niet meer een hele goede individuele actie hadden. Het baltempo lag te laag. We hebben een paar schotjes gehad maar zij hebben in de tweede helft, denk ik, net zo veel kansen op een goal gehad als wij." De 64-jarige trainer zag dat zijn ploeg er richting het einde doorheen zat. "Het slotoffensief was een offensiefje of je kunt het niet eens een offensief noemen. We hebben wel weer de nul gehouden maar hadden vandaag eigenlijk moeten winnen", besluit Jans.









