Gemengde gevoelens bij Pröpper: 'Met elf tegen tien wil je meer dan een punt'

FC Twente speelde zaterdagavond met 0-0 gelijk op bezoek bij Ajax. De Amsterdammers kwamen vroeg in de wedstrijd met tien man te staan, waardoor Twente vrijwel de gehele wedstrijd domineerde. Aanvoerder Robin Pröpper houdt er gemengde gevoelens aan over.
Zo wordt Pröpper voor de camera's van ESPN gevraagd of hij tevreden is met een punt. "Nee, uiteindelijk denk ik van niet. Als je dit vooraf had gesteld, dan misschien wel. Als we naar het wedstrijdbeeld kijken, dan denk ik dat we op wat afstandsschoten na te weinig hebben gecreëerd. Als je met elf tegen tien speelt, dan wil je meer dan een punt."
Opvallend genoeg was FC Twente het gevaarlijkst toen Devyne Rensch nog gewoon op het veld stond. Grote kansen van Vaclav Cerny en Michel Vlap werden om zeep geholpen. "Met iets meer geluk scoor je. Dat is zonde, want op dat moment spelen we hartstikke goed. We waren misschien wat opportunistischer in het begin. De tweede heft was een beetje breien, waardoor we ze niet kapot speelden. Aan de ene kant is de conclusie dat het niet goed genoeg was, aan de andere kant ben je tevreden met een punt."
Twente staat vooralsnog op de vijfde plaats, maar gezien de kleine onderlinge verschillen doet het nog zeker mee in de strijd om de landstitel. Durven Pröpper en co. zo groots te dromen? "We draaien mee. We kunnen van iedereen winnen, maar ook van iedereen verliezen. We staan waar we horen te staan. Uiteraard dromen we wel. Dat doet iedereen."









