'Toen riep men om Tagliafico, dat was al een klap in het gezicht voor Daley'

'Blind had al langer last bij Ajax'
2Reacties

Daley Blind is niet enkel vertrokken bij Ajax vanwege de lastige verstandhouding met trainer Alfred Schreuder. Volgens Klaas-Jan Huntelaar, de oud-spits die nu deel uitmaakt van het technisch hart van de Amsterdammers, liep de verdediger al sinds 2022 met een naar gevoel rond.

Huntelaar stelt in een uitgebreid interview met Het Parool vast dat Blind zich al langer niet thuisvoelde bij Ajax. "Hij gaf aan dat hij sinds vorig seizoen met een apart gevoel rondliep. Hij was uitgefloten door zijn eigen fans, er werd geroepen om Nicolás Tagliafico. Dat was toen een klap in zijn gezicht. Ik begrijp zelf ook wel dat dat pijn heeft gedaan."

Het wordt veelal Schreuder kwalijk genomen dat Blind is vertrokken. De trainer besluit voor de winterstop de routinier niet meer in de basis te zetten. "Het feit dat de trainer een andere keuze heeft gemaakt, was voor hem kennelijk de druppel. Zo is het gegaan", vervolgt Huntelaar, die het jammer vindt dat het publiek destijds Blind niet steunde. "Het liefst wil je dat een speler die zó aan Ajax verbonden en verknocht is, op de schouders de ArenA wordt uitgedragen. Maar als dat er niet in zit, moet je als club de beslissing nemen. Het is helaas een lelijk vertrek, voor Daley, voor Ajax."