Voormalig Barça-topman stuurde nare Messi-berichten: 'Hormonale dwerg'

De laatste periode van Lionel Messi bij FC Barcelona houdt nog altijd de gemoederen bezig in Spanje. In oude Whatsapp-gesprekken valt te lezen hoe een oud-bestuurder de Argentijnse vedette uitschold.
De Spaanse krant El Mundo onthulde in januari 2021 het salaris van Messi tussen 2017 en 2021. Barcelona wilde naar aanleiding hiervan juridische stappen ondernemen tegen de krant, maar nu blijkt uit onderzoek van de Catalaanse politie dat het bestuur zelf de documenten zou hebben gelekt.
Gómez Ponti haalde hard uit naar Messi. "Barto (voorzitter Bartomeu, red.) je mag niet zo goed zijn voor deze rioolrat. De club heeft hem alles gegeven en nu wil hij als een dictator transfers en contractverlengingen regelen. Wij als werknemers van Barcelona lijden onder deze hormonale dwerg die zijn leven aan Barça te danken heeft", staat in de app-berichten die de krant El Periódico heeft gedeeld.
Daarnaast stelt de oud-bestuurder ook dat Messi aan de voorzitter had verteld dat hij aan iedereen om salarisverlaging mocht vragen, behalve aan zijn vriend Luis Suárez. "Als het slecht gaat, ontvang jij (Bartomeu, red.) het legendarische WhatsApp-bericht: 'President, verlaag ieders salaris, maar blijf af van het mijne en dat van Suárez.' Ik hoop dat hij er niet meer toe doet wanneer hij is vertrokken. Dat is het ergste wat hem kan overkomen."









