Slot kijkt uit naar bekeravontuur: 'Ze hoeven niet met vuurwerk aan te komen'

Arne Slot kijkt uit naar het bekerduel met PEC Zwolle, de club waar hij als speler én jeugdtrainer onder contract stond. De trainer van Feyenoord woont nog steeds in Zwolle en koestert warme gevoelens aan de periodes bij de club uit Overijssel.
"Ik heb er een hele mooie tijd gehad. Het is leuk om weer tegen ze te spelen", zegt Slot op de persconferentie in aanloop naar het bekerduel, opgetekend door de NOS. "Al is het een tijd geleden dat ik er heb gespeeld. En daar heb je ook een bepaald verloop bij spelers. Ik geloof dat Bram van Polen en Bart van Hintum daar nu nog spelen."
Slot weet dat Feyenoord donderdagavond een ploeg in vorm treft. "Ze winnen bijna alles in de eerste divisie en ze wonnen onlangs nog een oefenwedstrijd van Vitesse", aldus de voormalig speler én jeugdtrainer van PEC Zwolle. "Feitelijk is Zwolle een eerstedivisieclub, maar ze schurken tegen de eredivisie aan, als je naar de stand op de ranglijst kijkt."
De Feyenoord-trainer woont nog altijd in Zwolle. "Maar nu ben ik er niet, dus ze kunnen mij nu met rust laten", vertelt Slot. "Ze hoeven niet met vuurwerk aan te komen of iets dergelijks."









