Oud-speler Douglas loopt stage in Hengelo: 'Ben nog steeds met het vak bezig'

De academie van FC Twente en Heracles kent sinds donderdag een nieuw gezicht. Oud-speler Douglas loopt het komende halfjaar stage en gaat zich bezighouden met de technische staf van het O21-elftal.
De FC Twente/Heracles Academie maakt dat nieuws donderdag bekend via de officiële kanalen. Douglas maakte als verdediger furore bij FC Twente tussen 2007 en 2013 en won onder meer de landstitel met de Tukkers. "Ik vind het nog steeds enorm leuk om met het vak van voetbal bezig te zijn, ondanks dat ik al anderhalf seizoen zelf niet meer voetbal", stelt de 35-jarige Douglas op de clubsite. "Ik wil mij hier rustig kunnen ontwikkelen en tegelijkertijd de spelers een stap verder helpen."
Directeur Academie Dominique Scholten spreekt van een win-win situatie. "Douglas krijgt hier de mogelijkheid om uit te vinden in welke functie het vak bij hem zou passen. Daartegenover kan hij met zijn hoeveelheid ervaring onze spelers gaan helpen." Douglas hoopt van waarde te zijn voor de jeugd. "Deze jongens willen binnen een paar jaar profvoetballer zijn en met mijn ervaring probeer ik ze hiervoor klaar te stomen, zodat zij hun droom waar kunnen maken."









