Open sollicitatie vanuit Rusland: 'Klaar voor om terug te keren in Nederland'

Leonid Slutskiy is er klaar voor om terug te keren in Nederland als trainer
Praat mee!

Leonid Slutskiy zou graag weer een club uit de Eredivisie trainen. De voormalig trainer van Vitesse heeft het altijd naar zijn zin gehad in Nederland en is er 'klaar voor om terug te keren', geeft hij aan in gesprek met ESPN.

Slutskiy was tussen maart 2018 en november 2019 hoofdcoach bij Vitesse. Nadat de Arnhemmers aan het eind van deze periode vijf keer op rij verloren, gooide de Russische trainer de handdoek in de ring. Momenteel woont hij in Moskou, maar ondanks de Rusland-Oekraïne oorlog is het voor hem niet onmogelijk om door Europa te reizen.

"Ik heb een visum voor tien jaar in de EU en het Verenigd Koninkrijk", aldus de trainer, die wel wat moeilijkheden ervaart bij het reizen. "Maar er gaan geen directe vluchten meer, dus ik moet via Istanboel reizen. Bovendien werken mijn bankpassen niet in Europa dus moet ik altijd met grote stapels cash reizen, alsof we twintig jaar terug in de tijd zijn gegaan."

"Ik heb een fantastische tijd gehad in Arnhem, mijn tijd in Nederland was een geweldige ervaring voor me", vervolgt Slutskiy, die het zowel over het voetbal als over het alledaagse Nederlandse leven zelf heeft. "Ik mis jullie voetbal, de mensen en de tradities. Ik ben er klaar voor om terug te keren naar Nederland", besluit hij.