Jans droomt met knipoog van titel: 'Ik denk dat kampioenschap bijna binnen is'

FC Twente wist bij de hervatting van de Eredivisie als enige ploeg in het linkerrijtje te winnen, waardoor het nog maar vier punten achterstaat op koploper Feyenoord. Ron Jans durft met een knipoog te dromen van de landstitel.
Dankzij de overwinning op FC Emmen (2-0), staan de Tukkers nu vierde. "Ik denk dat het kampioenschap bijna binnen is", zegt Jans bij RTV Oost. "Als je naar het programma kijkt, denk je bij Utrecht - Feyenoord gaat minimaal een van de twee punten verliezen en bij de rest denk je, die gaan allemaal wel winnen. Maar er is er maar een die gewonnen heeft, en dat zijn wij. We moeten kijken hoe het er over een maand voor staat."
Ondanks de sterke vorm van FC Twente blijft Jans realistisch. "We zijn nog niet eens op de helft van de competitie. Maar het staat heel dicht bij elkaar, dus dat is hartstikke mooi en dat willen we graag volhouden. Maar we hebben eerst morgen (dinsdag, red.) de bekerwedstrijd (tegen Telstar, red.) en daarna komt er een hele goede test in de competitie", daarmee doelt Jans op de uitwedstrijd bij Ajax.









