Huntelaar over 'droomseizoen' Ajax: 'Dankzij de aankopen bloeide de rest op'

Klaas-Jan Huntelaar heeft in een uitgebreid interview met het clubkanaal van Ajax teruggeblikt op zijn loopbaan bij de Amsterdammers. De huidige technische man van de hoofdstedelingen noemt het seizoen 2018/19 als meest memorabel uit zijn carrière en heeft lovende woorden in huis voor voormalig ploeggenoten.
Klaas-Jan Huntelaar heeft in een uitgebreid interview met het clubkanaal van Ajax teruggeblikt op zijn loopbaan bij de Amsterdammers. De huidige technische man van de hoofdstedelingen noemt het seizoen 2018/19 als meest memorabel uit zijn carrière en heeft lovende woorden in huis voor voormalig ploeggenoten.
In het droomseizoen won Ajax de dubbel en liep het de finale van de Champions League op een jaar na mis. "Het was het mooiste jaar qua team, sfeer en opkomst qua talenten", vertelt Huntelaar in het media-item. "Die rol paste mij goed, qua ervaring. Ik voelde me relax en ik genoot ook echt van het voetbal. Ik was bezig met presteren, maar ik kon dingen ook wel loslaten."
Niet alleen de randvoorwaarden waren uitstekend. Ook van de kwaliteit van het elftal toont Huntelaar zich zeer onder de indruk. "Ik denk dat het wel het beste elftal is waar ik ooit in heb gespeeld", vervolgt hij. "Het waren allemaal slimme gasten met kwaliteit. De jeugd had ook een bepaalde volwassenheid. Er waren goede aankopen met Daley en Dusan. De rest bloeide echt gewoon op."
'Ik wilde niet meer vechten'
Vervolgens haalt The Hunter de concurrentiestrijd aan met collega-spits Kasper Dolberg. Na een belangrijke rol in het voorportaal van de Champions League werd zijn rol naarmate het seizoen vorderde kleiner en kleiner. "Ik vond het wel vervelend, maar ik wist voordat ik getekend had, wat ik aan was gegaan. Het gevecht met Dolberg wilde ik wel winnen, maar ik heb geen zin dat het een strijd zou worden."
Daarom werd al bij het ondertekenen van zijn contract duidelijk dat Huntelaar als back-up gehaald werd. "We hebben gelijk van tevoren gecommuniceerd dat ik tweede spits was. Toen er met Tadic als spits werd gespeeld (in de Champions League, red.), wist ik dat Dolberg de nummer twee was en ik erin zou komen als het nog nodig zou zijn. Ik wilde niet meer vechten."









