Van Hanegem: 'Feyenoord had kunnen winnen, maar het viel allemaal nogal tegen'

'Trauner vervangen is erg moeilijk'
Update: 9 januari 2023 om 07:10
Praat mee!

Willem van Hanegem zag dat de top drie het lastig had bij de hervatting van de Eredivisie. Koploper Feyenoord moest net als PSV en Ajax genoegen nemen met een gelijkspel en dat komt met name door het wegvallen van Gernot Trauner, stelt De Kromme

Van Hanegem schrijft in zijn column in het Algemeen Dagblad over de teleurstellende remise van de Rotterdammers. 'Het blijft lastig hoor, de eerste wedstrijd van het seizoen én de eerste wedstrijd na de winterstop. Het is moeilijk uit te leggen waarom, maar als speler hik je er gewoon tegenaan', meent het clubicoon. 'Feyenoord, Ajax, AZ en PSV hebben wekenlang de tijd gehad om zich voor te bereiden op de eerste wedstrijd van 2023 en dan viel het allemaal behoorlijk tegen.'

Volgens de oud-speler was het ontbreken van Trauner merkbaar. 'Feyenoord had kunnen winnen in Utrecht, al volgde de beste fase van de club pas in het laatste deel van de wedstrijd. Gernot Trauner vervangen is gewoon ontzettend moeilijk, dat is duidelijk.' Ramiz Zerrouki lijkt nu bij FC Twente te blijven, maar wordt veelvuldig in verband gebracht met Feyenoord. 'Ramiz Zerrouki halen? Leuke speler, maar voor zoveel geld zou ik het niet doen. Dan maar in de zomer en goedkoper', luidt het oordeel.