Kökcü baalt van puntverlies: 'We begonnen niet sterk en waren slordig aan de bal'

Kökcü baalt van puntverlies: 'We begonnen niet sterk en waren slordig aan de bal'
Update: 8 januari 2023 om 14:50
Praat mee!

Orkun Kökcü baalt van het puntverlies tegen FC Utrecht (1-1). De aanvoerder van Feyenoord zag zijn ploeg zwak beginnen en baalt van de vroege tegentreffer.

Feyenoord kreeg in de derde minuut al een tegentreffer te verwerken. Uitgerekend Jens Toornstra zette de thuisploeg op voorsprong. Kökcü vertelt voor de camera van ESPN dat zijn ploeg niet scherp genoeg aan de wedstrijd begon. "Je wilt natuurlijk goed starten en de lijn die we hadden doorpakken. We begonnen sowieso niet sterk. Je zag wel op het laatst in de duels dat het wat makkelijker gaat, maar we zijn gewoon niet scherp genoeg begonnen." De aanvoerder erkent dat het publiek in de Galgenwaard altijd een rol speelt bij wedstrijden van Utrecht. "Je weet wat je kan verwachten dat ze fel zijn en het publiek er achter staat. Elk moment in een duel springen zij op. Dat doet wel iets met een wedstrijd. Dat moesten wij beter managen. We waren in bepaalde fases slordig aan de bal en dan creëer je ook niet veel."

Door de afwezigheid van Gernot Trauner en Quinten Timber moest trainer Arne Slot schuiven binnen zijn opstelling. Kökcü wijdt het puntverlies echter niet aan de afwezigheid van de normaliter basisklanten. "Zij zijn vaste krachten van ons die heel belangrijk zijn, maar we kunnen het niet daarop gooien. Het is puur naar ons zelf kijken en zeggen dat we slordig waren. Het had feller gekund."