Tete sluit terugkeer naar Nederland niet uit: 'Het blijft altijd mijn cluppie'

Ajax Tete vertrek Fulham
Praat mee!

Kenny Tete zit goed op zijn plek bij Fulham FC en denkt voorlopig nog niet aan vertrekken. Toch wil de verdediger een terugkeer naar Ajax niet uitsluiten.

In gesprek met VoetbalPrimeur blikt Tete terug op zijn tijd bij Ajax en de succesvolle Europese campagne met de Amsterdammers in 2017. "Dat was wel een goed seizoen van ons. Ik speelde dat seizoen niet alles, maar ik kwam er in en deed mijn ding. Daarna maakte ik een transfer. Niet verkeerd", vertelt de back met een lach op zijn gezicht. "Ik had dat ook niet verwacht. Het was echt gekke shit man."

Na dat seizoen vertrok Tete naar Olympique Lyon. Zijn laatste wedstrijd in de Johan Cruijff Arena speelde de verdediger tegen zijn nieuwe werkgever. "Ik wist dat ik in de zomer weg zou gaan. Ik had veel kaartjes geregeld. Ik zei tegen mijn vrienden en familie van: dit wordt waarschijnlijk mijn laatste wedstrijd. Ik denk dat het beter was voor mij om ergens anders naartoe te gaan." Toch baalt Tete nog steeds van zijn vertrek uit Amsterdam. "Het is wel jammer man. Het is jammer hoe het daar allemaal is gelopen. Ik ben een jongen die daar is geboren en getogen. Het liefst had ik het daar mooi afgesloten. Maar wat moet je doen, het zijn keuzes." In de toekomst hoopt de verdediger terug te keren naar Amsterdam. "Het blijft altijd mijn cluppie."