Vinícius Jr uit kritiek op La Liga na racistische uitingen, bond slaat terug

Vinícius Jr. was zaterdag slachtoffer van racistische geluiden tijdens het duel tussen Real Madrid en Real Valladolid. De aanvaller van De Koninklijke laakt de Primera División voor het gebrekkige optreden richting de boosdoeners, maar daar wil de voetbalbond niets van weten.
Vinícius wees de arbitrage er zaterdag op dat er racistische geluiden vanuit het stadion te horen waren richting de Braziliaan. De sterspeler is van mening dat de bond zelf niet hard genoeg optreedt tegen dergelijke uitlatingen. President Javier Tebas heeft gereageerd op de aantijging van Vinícius en stelde een lijst samen van momenten waarop de bond wel degelijk optrad.
"In La Liga zijn we al jaren racisme aan het bestrijden', stelt Tebas. 'Wat Vinícius is overkomen is erg ongelukkig, maar het is oneerlijk en niet waar om te stellen dat wij niets tegen racisme doen."
De bond reageerde middels een statement ook op de situatie tijdens het duel. 'Deze ongeregeldheden zijn aangegeven bij de anti-geweld commissie en de aanklager van haatmisdaden, net als bij andere soortgelijke gebeurtenissen. La Liga onderzoekt het geval binnen en buiten het stadion en wij blijven strijden tegen dit soort dingen.'









