Groepsgenoot Oranje wijkt uit naar andere trainingslocatie door problemen met veld

De WK-voorbereiding van het nationale elftal van Japan heeft een onverwachte tegenslag gekregen. De groepsgenoot van Oranje is in de aanloop naar het mondiale eindtoernooi noodgedwongen uitgeweken naar een andere trainingslocatie.
Japan is over tien dagen de eerste tegenstander van het Nederlands elftal in de poulefase van het WK. De Samurai Blue bereiden zich in Mexico voor op het wereldkampioenschap, maar de voorbereiding van de Aziatische ploeg verloopt alles behalve soepel. Direct na aankomst moest Japan hun trainingslocatie in de Mexicaanse stad Monterrey wijzigen.
De conditie van het veld op de locatie die door de Japanners was geregeld om te trainen, bleek slecht. Een hevige regenbui, die recent is gevallen, zou het veld geen goed hebben gedaan. De staat van de grasmat was zo abominabel dat de eerste trainingssessie op de locatie gelijk de laatste bleek. Mexicaanse media melden dat de WK-delegatie zo boos was over het veld dat ze dreigden om Mexico direct te verlaten.
De Japanse pers spreekt met geen woord over het verhaal, maar er is inmiddels wel een nieuwe locatie gevonden om de trainingen te beleggen voor het WK. Japan is uitgeweken naar Nuevo León, dat een halfuur verderop ligt. De Japanners blijven Monterrey wel aanhouden als uitvalsbasis. Het veld wordt naar verluidt onder handen genomen om de condities te verbeteren.









