Witte rook in Amsterdam: Ajax presenteert Míchel als nieuwe hoofdtrainer

Na wekenlange geruchten is er eindelijk witte rook uit Amsterdam: Míchel is officieel gepresenteerd als nieuwe trainer. De Spanjaard maakte eerder als zijn vertrek bij Girona bekend, waardoor alle lichten al lange tijd op groen leken. Míchel heeft in de hoofdstand een contract tot 2028 getekend.
De komst van Míchel hing al enige tijd in de lucht. Kort nadat hij zijn vertrek bij Girona aankondigde, werd de trainer nadrukkelijk in verband gebracht met Ajax. Technisch directeur Jordi Cruijff zag in zijn landgenoot de ideale kandidaat om de club weer op de rails te krijgen.
Míchel werkte de afgelopen vijf seizoenen bij Girona. Daar beleefde hij zijn grootste succes door de club naar een historische derde plaats in La Liga en kwalificatie voor de Champions League te leiden. Bij de Spaanse club werkte hij onder meer samen met Daley Blind en Donny van de Beek.
Met de presentatie van Míchel komt er een einde aan de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer. De Spanjaard krijgt de taak om Ajax terug te brengen naar de top van de Eredivisie en Europees weer mee te laten doen. Technisch directeur Jordi Cruijff kan zich nu volledig richten op de verdere invulling van de selectie voor het nieuwe seizoen.









