Wijnaldum vertrekt ondanks topseizoen na drie jaar transfervrij bij Al-Ettifaq

Al-Ettifaq neemt na dit seizoen afscheid van Georginio Wijnaldum. De Saoedische club heeft maandag officieel bekendgemaakt dat het aflopende contract van de Nederlandse middenvelder niet wordt verlengd. Daardoor is de 35-jarige routinier deze zomer transfervrij.
Wijnaldum kende persoonlijk nog een sterk seizoen bij Al-Ettifaq. De aanvoerder kwam in 33 officiële wedstrijden tot zestien doelpunten en zeven assists. Daarmee was hij één van de belangrijkste spelers binnen de selectie.
Volgens Voetbal International is het besluit genomen om financiële redenen. Na drie seizoenen komt er daardoor een einde aan het avontuur van Wijnaldum in Saudi-Arabië. De 96-voudig international speelde sinds 2023 voor Al-Ettifaq.
Waar de toekomst van Wijnaldum ligt, is nog onduidelijk. Eerder meldde Sky Sports dat de middenvelder openstaat voor een terugkeer naar de Premier League. In het verleden kwam hij uit voor Feyenoord, PSV, Newcastle United, Liverpool, Paris Saint-Germain en AS Roma.
Al-Ettifaq bevestigde maandag dat de samenwerking na afloop van het seizoen officieel ten einde komt.









