Arne Slot deelt na Liverpool-ontslag open afscheidsbrief in Engelse krant

Na zijn ontslag als hoofdtrainer van Liverpool heeft Arne Slot een open afscheidsbrief geschreven en gedeeld met de Engelse krant Liverpool Echo waarin hij afscheid van de club en de supporters.
Slot begint zijn afscheidsbrief met het beschrijven van de verantwoordelijkheid die hij voelde bij Liverpool. 'Je loopt onder het beroemde bord door de Anfield-tunnel en je voelt een mengeling van emoties. Verantwoordelijkheid voor de rijke geschiedenis van deze club. Verwachtingen om de erfenis te eren die Liverpool al 134 jaar tot een van de grootste clubs in het wereldvoetbal heeft gemaakt. En vastberadenheid om te strijden, te winnen en succes te brengen.’
De Nederlandse oefenmeester blikte daarna terug op de Premier League-titel in zijn eerste seizoen. 'Het was niet alleen een trofee, maar ook een beloning voor het harde werk, de opofferingen en de toewijding van zoveel mensen binnen de club. Het was nog betekenisvoller omdat jullie het samen met ons konden beleven. Op de dag dat we de trofee omhooghielden, waren jullie erbij. Langs de straten buiten het stadion en Anfield afgeladen.'
Slot staat ook stil bij de dood van Diogo Jota, die afgelopen zomer verongelukte. 'Ik wil hem herinneren als een teamgenoot, een vriend en een ongelooflijk mens die het leven van duizenden van jullie heeft geraakt. In een van de moeilijkste momenten die deze club heeft meegemaakt, was de liefde, het medeleven en de steun van de Liverpool-familie buitengewoon. De manier waarop jullie Diogo hebben geëerd en zijn nagedachtenis hebben gevierd, zal me voor altijd bijblijven.’
'Band gaat verder dan voetbal'
De ontslagen manager is dankbaar voor de steun die hij voelde van de supporters. ‘De band die we delen gaat verder dan voetbal, verder dan Europese avonden onder de lichten van Anfield of het geluid van You'll Never Walk Alone dat vanaf de Kop wordt gezongen.'
Slot bedankte tenslotte de spelers, staf, clubleiding en clublegendes. 'Ik vertrek met het gevoel dat de club precies is waar ze hoort: bij de Europese elite. Het behalen van Champions League-voetbal was een belangrijke verantwoordelijkheid en zorgt ervoor dat de club volgend seizoen en daarna op het hoogste niveau kan blijven spelen. Ik vertrek met volledig vertrouwen in de toekomst.’









