Liverpool ziet na Salah en Robertson volgende sterkhouder transfervrij vertrekken

Liverpool raakt opnieuw een ervaren kracht kwijt. Na het aangekondigde vertrek van Mohamed Salah en Andy Robertson heeft de Engelse kampioen maandag ook bevestigd dat Ibrahima Konaté aan het einde van zijn contract vertrekt.
Daarmee komt een einde aan een periode van vijf jaar op Anfield voor de Franse verdediger. Konaté maakte in de zomer van 2021 de overstap van RB Leipzig naar Liverpool en groeide uit tot een vaste waarde in het elftal.
Voor Liverpool betekent het opnieuw het afscheid van een belangrijke speler. Eerder werd al bekend dat clubiconen Salah en Robertson deze zomer vertrekken. Het tweetal nam tijdens de laatste competitiewedstrijd op Anfield afscheid van de supporters, waarna nu ook Konaté zijn vertrek heeft bevestigd.
De 25-jarige Fransman kwam uiteindelijk tot 183 officiële wedstrijden voor Liverpool. Daarin maakte hij zeven doelpunten en won hij meerdere prijzen, waaronder de Premier League, de FA Cup, twee League Cups en de Community Shield.









