Rigaux onthult zijn aanpak bij Feyenoord: 'Dat vind ik heel belangrijk'

Rigaux onthult direct zijn aanpak bij Feyenoord: 'Dat vind ik heel belangrijk'
Praat mee!

Dévy Rigaux heeft zich voor het eerst uitgebreid voorgesteld als technisch directeur van Feyenoord. De Belg sprak over zijn visie, de transferzomer die voor de deur staat en de kwaliteiten die hij belangrijk vindt bij nieuwe spelers.

Rigaux maakt deze zomer de overstap van Club Brugge naar Rotterdam en kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging. "Het geeft een gevoel van trots en honger om straks met iedereen aan de slag te gaan. Het is een prachtig complex, het straalt voetbal en passie uit. Ik kijk ernaar uit om mezelf hier ook te laten gelden", vertelt hij aan Feyenoord One.

De nieuwe technisch directeur volgt het Nederlandse voetbal al jaren en had direct een goed gevoel bij Feyenoord. "Feyenoord is een hele grote club. De connectie met supporters en spelers straalt heel veel passie uit. Feyenoord heeft contact met mij gezocht, dat voelde meteen goed."

Volgens Rigaux ligt juist in die verbinding een belangrijke kracht van de club. "Ik vind als je synergie tussen de club en supporters, en staf en spelers hebt, dat het je alleen maar versterkt. Dat geeft een bepaalde kracht en energie."

Met een drukke transferperiode in aantocht gaf de Belg ook een inkijkje in zijn werkwijze. "Ik denk dat ik bekend sta als iemand met een duidelijke visie, als iemand die doelgericht werkt als het aankomt op aankoop- en verkoopbeleid. Ik vind het heel belangrijk dat je een persoonlijke klik kan maken met spelers die je binnenhaalt."

Rigaux erkent dat hij relatief laat instapt, maar heeft vertrouwen in de voorbereidingen die binnen Feyenoord al zijn getroffen. De Belg wil nu samen met de scouting en de clubleiding verder bouwen aan een succesvol seizoen.