Engelse media troosten Arteta en Arsenal: 'Het plan werkte aanvankelijk perfect'

De Engelse media zijn niet teleurgesteld in Arsenal na de verloren Champions League-finale. De Londenaren stonden bijna een uur lang op voorsprong, maar moesten uiteindelijk na strafschoppen het hoofd buigen. VoetbalNieuws.nl doet een greep uit de Engelse pers.
De BBC zag dat Arsenal aanvankelijk een goed plan in huis had tegen PSG. De vroege goal van Kai Havertz hielp daar veel bij. 'Het tactische plan van Arteta werkte perfect. Tot het moment dat PSG door de rake strafschop van Ousmane Dembélé halverwege de tweede helft langszij kwam. Daarna moest Arsenal zich op eigen helft terugtrekken om de aanvalsgolven van de Fransen te weerstaan.'
Ook merkte het medium een opvallende actie van Marquinhos op. De Braziliaanse aanvoerder van PSG liep direct naar Gabriel Magelhães om hem te troosten na zijn beslissende gemiste strafschop. 'Dat je uiteindelijk via strafschoppen verliest, is de pijnlijkste manier. Dat PSG-aanvoerder Marquinhos eerst naar Gabriel toeging om hem te troosten, in plaats van meteen met zijn ploeggenoten feest te vieren, was wel een hartverwarmend moment.'
Waar The Gunners online ook veel schadenfreude ondervinden, is The Daily Mail positiever. 'Overal ter wereld heeft Arsenal weer naam gemaakt. En in Boedapest kwamen ze zo dicht bij het ultieme succes. Maar net niet dicht genoeg...'
The Athletic ziet vooral een verschil tussen Arsenal en de giganten zoals Manchester City en PSG. 'Arsenal is zeker geen armemansclub, maar ze zijn toegewijd om achter prijzen aan te gaan met een zelfvoorzienende filosofie, in een tijdperk waar superrijke clubs fungeren onder oliestaten (...). Het is geen simpele taak om je met dat soort krachten te meten over de afgelopen tien jaar.









