Timber maakt rentree: wanneer speelde de Oranje-international voor het laatst?

Timber maakt rentree: wanneer speelde de Oranje-international voor het laatst?
Update: 31 mei 2026 om 10:43
Praat mee!

Jurriën Timber heeft zijn rentree gemaakt in de Champions League-finale tussen Arsenal en Paris Saint-Germain. De Oranje-international keerde terug na maanden blessureleed. VoetbalNieuws vertelt je wanneer Timber voor het laatst in actie kwam.

De 24-jarige Timber stond sinds half maart aan de kant met blessureleed. Zijn laatste officiële wedstrijd speelde hij op 14 maart, toen hij in het Premier League-duel met Everton na 38 minuten naar de kant moest.

De verdediger miste vervolgens een groot deel van de slotfase van het seizoen, waaronder meerdere cruciale wedstrijden in de Champions League. Afgelopen week sloot Timber weer aan bij de groepstraining van Arsenal, waarna manager Mikel Arteta hem fit genoeg achtte voor een rentree in de finale tegen PSG.

De terugkeer van Timber is ook goed nieuws voor het Nederlands elftal. Bondscoach Ronald Koeman liet vorige week nog weten te vrezen dat de verdediger het WK 2026 zou moeten missen. Uiteindelijk besloot hij de Arsenal-speler toch op te nemen in zijn definitieve selectie voor het toernooi in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Met zijn eerste minuten sinds zijn blessure lijkt Timber precies op tijd terug voor Oranje.