De Bruyne haalt uit naar vertrokken Conte: 'Voor mij moest hij niet blijven'

Kevin De Bruyne heeft zich opvallend uitgesproken over voormalig Napoli-trainer Antonio Conte. De Belgische middenvelder maakte duidelijk niet rouwig te zijn om het vertrek van de oefenmeester en zette direct vraagtekens bij diens speelstijl.
De Bruyne sprak zaterdag tijdens zijn eigen KDB Cup in Drongen tegenover Het Nieuwsblad openhartig over zijn eerste seizoen bij Napoli. De Belg kende een lastig jaar onder Conte en voelde zich naar eigen zeggen niet altijd op zijn plek binnen het systeem van de Italiaanse trainer.
"Het was natuurlijk lastig voor mij omdat Conte een heel andere visie heeft op voetbal dan ik. Ik heb nooit echt in mijn positie kunnen spelen", vertelde De Bruyne. Volgens de middenvelder speelde Napoli bovendien te behoudend. "We spelen heel verdedigend. Als je elke wedstrijd één doelpunt maakt in een 5-4-1-systeem, dan is dat minder."
De Bruyne liet vervolgens weinig ruimte voor interpretatie toen hem werd gevraagd naar het vertrek van Conte. "Of ik blij ben dat Conte vertrekt? Voor mij wel ja. Voor mij moest hij niet blijven."
De Belgische spelmaker heeft nog een contract voor één seizoen bij Napoli, maar wil eerst duidelijkheid over de toekomstplannen van de club. "Ik vind het wel belangrijk om een gesprek te hebben over de manier van voetballen. Ik heb dit jaar gemerkt dat de manier van voetballen voor mij wel vrij belangrijk is. Het moet ook leuk blijven en dat heb ik jammer genoeg wel een beetje gemist."









