Atlético Madrid opent frontale aanval na spotactie: 'Het probleem is Barcelona'

Atlético Madrid opent frontale aanval na spotactie: 'Het probleem is Barcelona'
Praat mee!

Atlético Madrid heeft keihard uitgehaald naar FC Barcelona in de aanhoudende transfergeruchten rond Julián Álvarez. De Spaanse topclub spreekt van een doelbewuste campagne en maakt duidelijk dat het geduld volledig op is.

De Madrilenen zorgden vrijdag eerder al voor ophef met een reeks spottende berichten op sociale media. Daarin werd de draak gestoken met de vermeende interesse van Barcelona in Álvarez. Achter die humor schuilt echter grote frustratie. "Het lijkt misschien een grap, maar dit is heel serieus. We zijn al geruime tijd erg boos op FC Barcelona. Dit was onze manier om een spiegel voor te houden", klinkt het vanuit de club tegenover Mundo Deportivo.

Atlético wijst naar berichten van Fabrizio Romano, publicaties van Catalaanse media en vragen aan bestuurders en spelers over een mogelijke transfer. "Er wordt gezegd dat er een bod is verstuurd, maar hier bij Atlético is nooit iets aangekomen. Dit is OVER. We zijn woedend en dit was onze manier om dat te laten zien."

Ook over de toekomst van Álvarez laat Atlético geen ruimte voor twijfel bestaan. "Wij hebben alle kaarten in handen. Hij heeft een langdurig contract tot 2030 en een afkoopclausule van 500 miljoen euro. We zijn dolblij met hem en rekenen volgend seizoen gewoon op hem."

De club benadrukt dat een transfer onmogelijk is via een constructie met termijnen en bonussen. "Julián kan niet worden gekocht met een vaste som plus extra's. Het is 500 miljoen euro contant, te storten bij het hoofdkantoor van La Liga."

Atlético sluit af met een laatste sneer richting de Catalanen. "Als Barcelona de zaken op de juiste manier had aangepakt, hadden zaakwaarnemers hier niets mee te maken gehad. Het probleem zijn niet de makelaars. Het probleem is Barcelona."

Video