'Spel is op de wagen: Barcelona brengt officieel bod uit op Atlético Madrid-aanvaller'

Barcelona heeft een eerste officieel bod neergelegd bij Atlético Madrid voor Julián Álvarez. Volgens Fabrizio Romano gaat het om een voorstel van honderd miljoen euro. Er zijn geen bonussen opgenomen en er worden geen spelers betrokken in de deal.
De situatie is in korte tijd geëscaleerd. Romano meldt dat Atlético niet tevreden is over de ontwikkelingen van de afgelopen vierentwintig uur. De club uit Madrid ziet Álvarez als een belangrijke pion en staat niet te springen om een vertrek van de aanvaller. Tegelijkertijd lijkt de wens van de speler duidelijk. Volgens meerdere media heeft Julián Álvarez intern aangegeven dat hij naar Barcelona wil vertrekken. De Argentijn zou enthousiast zijn over een overstap naar de ploeg van trainer Hansi Flick. Daarbij zou hij denken beter tot zijn recht te komen in het aanvallende spel van de Catalanen dan in het systeem van Diego Simeone.
Sportief directeur Deco heeft volgens de berichtgeving al gesprekken gevoerd met zaakwaarnemer Fernando Hidalgo. De onderhandelingen beloven echter lastig te worden. Atlético Madrid zou een vraagprijs van ongeveer €150 miljoen hanteren voor de 25-jarige spits.









