Alle seinen staan op groen voor Ajax: Girona en Míchel nemen definitief afscheid

Alle seinen staan op groen voor Ajax: Girona en Míchel nemen definitief afscheid
Praat mee!

Míchel Sánchez vertrekt officieel bij Girona. De Spaanse trainer geldt nog altijd als topkandidaat om de nieuwe coach van Ajax te worden. Girona bevestigde donderdag het afscheid van Míchel via de officiële kanalen. De Madrileen stond sinds 2021 aan het roer en groeide uit tot een van de belangrijkste trainers uit de clubgeschiedenis. Hij leidde Girona naar promotie en later ook naar een historisch ticket voor de UEFA Champions League.

Onder Míchel ontwikkelde Girona een herkenbare speelstijl met verzorgd positiespel en lef aan de bal. In totaal coachte hij 221 officiële wedstrijden namens de club. Ook assistenten Salva Fúnez, David Porcel en Juan Carlos Balaguer vertrekken. Het aangekondigde vertrek voedt direct de geruchten rond Ajax. De Amsterdammers zoeken nog altijd een nieuwe trainer voor komend seizoen. Míchel werd de afgelopen periode al nadrukkelijk genoemd in Amsterdam. Een officiële bevestiging vanuit Ajax ontbreekt voorlopig.

Girona spreekt in het statement veel waardering uit voor de trainer en zijn staf. De club bedankt Míchel voor zijn inzet, professionaliteit en bijdrage aan de sportieve groei van de club.