Miljoenentransfer aanstaande voor Barcelona: Gordon geland in Catalonië

Anthony Gordon is donderdag aangekomen op het vliegveld van Barcelona. De aanvaller van Newcastle United werd opgewacht door aanwezige media en supporters. Op beelden op sociale media is te zien hoe Gordon direct richting de uitgang loopt, terwijl zijn transfer naar FC Barcelona in de afrondende fase zit.
De Engelsman hield het kort bij zijn eerste reactie. "Ik ben erg blij", aldus Gordon. Meer wilde de vleugelaanvaller niet kwijt over zijn overstap naar de Spaanse kampioen. Volgens eerdere berichten ligt er een akkoord tussen Barcelona en Newcastle United over een transfersom van ongeveer €70 miljoen exclusief bonussen.
Barcelona ziet in Gordon een belangrijke versterking voor de aanval van Hansi Flick. De club waardeert vooral zijn snelheid, agressieve spel en rendement in de Champions League. Afgelopen seizoen maakte Gordon tien goals in het miljardenbal namens Newcastle. Alleen Harry Kane en Kylian Mbappé scoorden vaker.









