Oranje-oproep zorgt voor enorme glimlach: 'Dit voelt een beetje als revanche'

Marten de Roon is door het dolgelukkig, nu hij door bondscoach Ronald Koeman is opgeroepen voor het WK. De 35-jarige middenvelder van Atalanta Bergamo rekent niet op een basisplek bij Oranje, maar is klaar om het team te helpen waar nodig.
De Roon was woensdagmiddag een van de verrassingen in de definitieve WK-selectie van het Nederlands elftal. "Iets voordat het bekend werd, heb ik contact gehad met de bondscoach. Ik wist dus dat ik erbij zou zitten. Sindsdien zit ik met een glimlach op m'n gezicht berichtjes te beantwoorden", glundert De Roon in gesprek met de NOS.
"Door het jaar heen heb ik af en toe contact gehad met de bondscoach. Maar dit was niet in de lijn der verwachting, ik had het wel een beetje uit mijn hoofd gezet", is De Roon eerlijk. "De laatste weken ging het er vaak over, dat heb ik meegekregen. Dit is een supermooie verrassing en ik heb er heel veel zin in."
Het EK van 2024 moest De Roon missen wegens een blessure. "Dit voelt wel een beetje als een revanche", stelt de controleur. "Hopelijk kunnen we er iets moois van maken. Een basisplek? Daar ga ik niet van uit", lacht hij. "Ik zal alles doen wat ik kan. Al is het één procentje, zou dat fantastisch zijn. Ik ga er met veel positiviteit en een goed gevoel naartoe."









