'Barça dicht bij deal voor Gordon, Newcastle stemt in met bod'

Praat mee!

FC Barcelona wil de transfer van Anthony Gordon snel afronden. De La Liga-kampioen heeft een formeel bod neergelegd bij Newcastle United, zo melden The Athletic, Diario Sport en Marca woensdagmiddag. Het zou gaan om een bedrag van ongeveer tachtig miljoen euro.

De Engelse international is op dit moment de topprioriteit van Barça op de transfermarkt. De La Liga-grootmacht ziet in hem de ideale aanwinst voor de selectie van coach Hansi Flick, omdat hij niet alleen als linksbuiten maar ook als spits kan spelen. Flick is ook enthousiast over de eventuele komst van Gordon, onder meer vanwege 'zijn agressieve pressing, snelheid en vermogen om ruimtes te benutten', aldus Sport.

Gordon speelde 152 duels voor Newcastle, waarin hij 39 keer scoorde en 28 assists gaf. Hij heeft nog een contract tot medio 2030, maar The Magpies kunnen een grote uitgaande transfer goed gebruiken omdat het zich niet wist te kwalificeren voor Europees voetbal.

Video